fredag 1 augusti 2008

Ett förvandlat liv

Haaretz berättar i en artikel om sonen till den kände Hamasledaren Hassan Yousef. Sonen som tidigare hjälpte sin far har nu blivit kristen, lever i USA och har inget hopp om att kunna återvända till Ramallah. "Kanske jag en gång kan återvända tillsammans med Jesus i Guds rike" säger han. "Jag vet att jag utsätter mig för livsfara men jag hoppas att Gud skall ge min far och min familj tålamod och villighet att öppna sina ögon för Jesus"
Sänd hälsningar till Israel jag saknar landet och respekterar och beundrar det,säger han.
Vidare varnar han judarna för Hamas. "Ni kan aldrig få fred med Hamas. Islam som är den ideologi som leder dem tillåter dem inte att sluta fred med judarna. De tror att traditionen säger att Mohammed kämpade mot judarna och därför måste de fortsätta att bekämpa dem. I den palestinska kulturen blir en självmordsbombare hjälte."
Läs mera
Hamas' Christian convert: I've left a society that sanctifies terror

De olika palestinska grupperingarna verkar fortsätta att gripa varandras medlemmar.
Hamas grep idag Fatahledare i Gaza
Gaza: Hamas arrests more Fatah leaders
En talesman för Hamas säger att gripandena är ett svar på Fatahs arresteringar av Hamas anhängare på västbanken.

Inga kommentarer: