onsdag 19 augusti 2009

Yrsa Grüne avslutar diskussionen

Hej,
objektiv, javisst. Men om jag har förstått rätt så är en oberoende undersöning på gång, leds av Richard Goldstone.
ICRC rapporterade om palestinska barn vid sina döda föräldrar. Israeliska soldater var ovilliga att släppa fram någon till dem. Kolla med ICRC i Genève direkt.
Jag tackar för ditt intresse men hoppas på din förståelse för att jag inte kan gå en dialog om mina ledare i det oändliga på detta sätt och sätter nu punkt. Jag står förmin åsikt och texten är i enlighet med Hbl:s linje. Att åsikterna inte faller alla på läppen är bara naturligt.
mvh
Yrsa Grüne

Jag förstår väl att diskussionen inte kan fortsätta i det oändliga och får tacka för svaren. Samtidigt måste jag konstatera att Yrsa Grüne inte svarat på mina frågor.
Vidare är det intressant att Yrsa Grüne skriver att HBL har en egen linje i frågan.
Det är viktigt för HBL:s läsare att vara medveten om detta, HBL har en linje man följer när man skriver om händelserna i Israel.
Enligt min erfarenhet går den linjen ut på att ge en dålig bild av Israel och lyfta fram för Israel negativa nyheter.
Daniel

Frågor som inte fått något svar:
Jag hittar inga andra källor än HRW i rapporten. Vilka källor hänvisar du till?

Var rekommenderar HRW en oberoende undersökning?

Vem skulle i så fall utföra OBEROENDE undersökningar HRW? FN:s mänskorättskommitte? (som styrs av de muslimska länderna och som mer eller mindre på löpande band antar resolutioner som fördömer Israel)Det är förövrigt för denna kommitte som Richard Goldstone gör sin undersökning.

Känner du till att HRW inte är en neutral part i konflikten mellan araberna och Israel?

Anser du att man kan lita på HRW:s rapportering från konflikten mellan Israel och araberna när man känner till vem som skriver rapporterna och med tanke på att HRW samlat in pengar för sin verksamhet i Saudi-Arabien genom lyfta fram sin kritiska hållning till Israel och sin kamp mot pro-israeliska grupper som enligt HRW är lögnare?

Du menar väl inte allvar med att Hamas skulle kunna tänkas ta itu med påstådda överträdelser?Har du läst deras stadgar?

Inga kommentarer: