onsdag 8 maj 2013

Palestinska ledare lovordar våld

Sultan Abu Al-Einein, en före detta rådgivare till Abbas, ansluter sig till dem som lovordar mordet på juden Evyatar Borovsky.


Jibril Rajoub medlem av Fatahs centralkommitté säger: "Om vi  hade en atombomb skulle vi ha använt den i dag på morgonen".


Detta är några exempel på de palestinska ledarnas inställning till våld.
Läs mera:  
Senior PA official praises murderer and another official swears: "If we had a nuke, we'd have used it this very morning"
Senior PA official Sultan Abu Al-Einein about murderer who stabbed Israeli to death last week:
"We salute the heroic fighter...
[who] went against the settler and killed him.
Blessings to the breast that nursed [him]"

Senior PA official Jibril Rajoub:
"I swear that if we had a nuke,
we'd have used it this very morning"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du svarade inte till min kommentar i kärkkäinen inlägget. Det är okej för mig, jag skulle bara ha velat få klart hur ni riktigt tänker...

Daniel sa...

Du ställde inte någon fråga i din kommentar.
Men kort:
Kärkkäinen har valt att i Magneettimedia gå ut med antisemitisk material.
ÖT har uppmärksammat saken vilket är bra.
Jag tar totalt avstånd från det som skrivs i Magneetti och anser att det är helt oansvarigt att publicera de antisemitiska artiklarna.
Jag hoppas att många mänskor visar sin avsky genom att vägra handla hos Kärkkäinen.
Så mycket mer är inte värt att orda om saken.

Anonym sa...

Jag ställer det som frågor då. Varför kan du int medge att Judarna är lika syndiga som andra människor? Var i bibeln står det att de är heliga? Varför hatar du Palestina, då det står att älska din fiende? Du håller vel med om att Judarna endasr kommer till himmelen genom tron på Jesus liksom alla andra? Varför har många kristna blivit mer som judar istället för att följa Jesus? Tack om du orkar svara.

Daniel sa...

Varför kan du int medge att Judarna är lika syndiga som andra människor?

Rom_3:23 Alla har syndat och saknar härligheten från Gud..

Jes 53:6 Vi gick alla vilse som får, var och en gick sin egen väg, men all vår skuld lade HERREN på honom.

Paulus och Jesaja, båda judar, säger att alla är syndare, jag håller med.

Var i bibeln står det att de är heliga?

Helig = avskild till något/från något

Israels folks kallelse:

2Mos 19:6 "Ni skall för mig vara ett rike av präster och ett heligt folk. Detta är vad du skall tala till Israels barn."

Samma kallelse gäller kristna:

1Petr 1:15 Nej, liksom han som har kallat er är helig, skall ni föra ett alltigenom helgat liv.
16 Det står skrivet: Ni skall vara heliga, ty jag är helig.

Varför hatar du Palestina?

Jag hatar inte Palestina.

Du håller vel med om att Judarna endasr kommer till himmelen genom tron på Jesus liksom alla andra?

Jesus säger själv:
Joh 14:6 Jesus sade till honom: "Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig."
Jag tror på vad Jesus säger

Varför har många kristna blivit mer som judar istället för att följa Jesus?

Jag har inte stött på sådana kristna så jag kan inte svara på frågan.