torsdag 24 oktober 2013

Domen mot Magneettimedia kritiseras i tidningen

Jag hoppas detta blir mitt sista inlägg om Magneettimedia.
Denna veckas tidning kommenterar i en lång artikel domen mot Kärkkäinen och Magneettimedia. Resonemanget går ut på att det inträffat ett justitiemord, domen mot Juha Kärkkäinen och Magneettimedia var felaktig.
Artikelförfattaren är Markku Juutinen som tydligen tror att judarna eller "Israelvänliga krafter" styr det mesta i världen, KGB; CIA, FN, Frimurarna, bankerna, media, osv. (Enligt hans blogginlägg här:Uusliberaalisen sivilisaation maailmanvalloitus )
Tidningen publicerade också en gammal artikel av Kevin MacDonald med rubriken "GASR - rapport: Det organiserade judiska samfundet motsätter sig yttrandefrihet".
Artikeln innehåller i stort sett samma skräp som tidigare publicerats i tidningen.

Domen har tydligen inte haft någon effekt på Juha Kärkkäinen och jag kan bara avsluta med samma ord som jag skrev i ett tidigare inlägg:

Enligt vad Kärkkäinen skriver verkar det som om han helt enkelt tror att judarna eller sionisterna är onda och det är hans uppgift att upplysa omvärlden om saken, kosta vad det kosta vill.
Mitt intryck blir att Juha Kärkkäinen är en man som lever i sin egen fantasivärld fylld av konspirationsteorier där judarna spelar huvudrollen.Historiska fakta spelar ingen roll eller är han kanske oförmögen att ta till sig.

Inga kommentarer: