onsdag 20 januari 2010

Abbas ställer sig på terroristernas sida

Palestiniernas president Abbas försvarar de palestinska myndigheternas tradition att hedra terrorister genom att uppkalla gator,torg och skolor efter dem.
Enligt Abbas är det bara samma sak som när Israel uppkallar gator efter sina terroristoffer.
Abbas ser ingen skillnad mellan att hedra terrorister och att hedra offer.
Det är synd om palestinierna som har ledare med en så snedvriden rättsuppfattning.
Abbas till Al-Hayat Al-Jadida, Jan. 17, 2010

"De [Israel] säger om mig att jag utför terrorhandlingar. Vilka är de terrorhanlingarna? Det att jag söker efter dem som säljer mark i Jerusalem och jagar dem. Klart att jag jagar dem, och jag kommer fortsätta att göra det. Är det ett brott?
[Israel säger] "Vet han [Abbas] inte att de (PA) namnger ett torg efter Dalal Mughrabi och han [Abbas] personligen gick [till ceremonin]?" - Klart jag inte gick själv, men jag förnekar inte [namngivningen]. Vi vill naturligtvis namnge ett torg efter henne. Okej, hur är det med [mördade Israeliske ministern Rehavam] Zeevi? De [israelerna] namnger en väg efter honom . Vad är det [ Israel vill]? Att vi avstår från vår historia, hur? Vi ... hade vår militära verksamhet , kan jag nu efteråt avstå från allt som vi har gjort? Nej, jag tar inte avstånd från det. " (Google översättning)

Palestinian Media Watch:
Abbas equates PA’s naming of square after terrorist killer, with Israel's naming road after terror victim
"Palestinian Authority Chairman Mahmoud Abbas has defended the PA's decision to name a square after a terrorist killer, comparing it to Israel's decision to name a road after an Israeli victim of terror.Last week, Israeli PM Benjamin Netanyahu protested to the US about the PA's continued incitement to hatred and violence. Israel's protest was prompted by Palestinian Media Watch's exposure of a birthday celebration sponsored by Abbas, and the naming of a square in Ramallah. Both were in honor of the terrorist Dalal Mughrabi, who was responsible for the deaths of 37 Israeli civilians when she and other terrorists hijacked a bus in 1978.The PA Minister of Culture, Siham Barghouti, subsequently defended this terrorist glorification. Now Abbas himself has defended it, comparing the PA's naming of the square after Mughrabi to Israel's naming a road after Rehavam Zeevi, the Israeli cabinet minister who was murdered by Palestinian terrorists. Abbas refers to Mughrabi's bus hijacking and murder of 37 civilians as "military activities," and compares her to Zeevi, who was an officer in the Israeli army before entering politics."

Inga kommentarer: